2019 een fantastisch karperjaar?

Wat zijn jou plannen voor 2019? Ga je op bakkenjacht, kies je voor een relaxte stek op een tof betaalwater of ga je avonturieren op een maagdelijk groot water? Onze teamleden hebben hun plannen al klaar liggen en ook onze frontman Martin Post is van plan om weer fanatiek aan de slag te gaan.

Voor het zover is kijkt Martin graag nog even terug op het najaar 2018! Vorig najaar kreeg je die terugblik veel eerder in je mailbox maar dit jaar was het er nog niet van gekomen. Het lijkt erop dat vissen afgelopen najaar de absolute topprioriteit had bij Martin. Lees snel verder en kijk wat hij afgelopen najaar heeft uitgespookt..

Romantiek aan de Lot

Na een paar ‘Lotloze’ jaren besloot ik om in oktober samen met Age weer eens af te reizen naar mijn geliefde rivier in het zuiden van Frankrijk. Er stond een weekje bootvissen op de planning dus je kunt je vast wel voorstellen dat ik extreem veel zin had in deze week! Stekken die vroeger onbereikbaar waren konden we vanuit de boot met gemak bevissen dus ik rekenende mezelf al rijk.. In gedachten stond ik al met dikke vette karpers te poseren. De realiteit was echter heel anders.

Onze week op de Lot liep anders dan gedacht

Onze week op de Lot liep anders dan gedacht…

Drie uur na aanvang van de heenreis stranden m’n makker en ik met autopech en pas 48 uur later konden we onze reis voortzetten. Het bleek een voorbode te zijn voor een extreem taaie trip. Wat we ook probeerden; na 5 nachten verkassen, zoeken en keihard vissen keerden we huiswaarts met een handvol kleine schubjes..

Maar met zo'n decor is elke vis supervet!

…maar met zo’n decor is elke vis supervet!

Bakkentrip met Hofman

Dat je met karpervissen soms ook wat mazzel nodig hebt bleek een paar weken later. Mijn geweten wilde revanche en daarom vertrok ik eind oktober met Mark Hofman voor een ‘last minute’ trip naar een groot openbaar water in Frankrijk. Mark wilde een bak, ik wilde revanche en het liefst meerdere bakken..:-)

Tijd voor revanche!

Al binnen 48 uur hadden we in de gaten dat dit een tripje werd waarbij we niks fout konden doen. Wat volgde was een droomsessie: in 4 dagen bevisten we 8 verschillende stekken en vingen we een indrukwekkende serie dikke vissen tot maar liefst 30 kilo! Het werd een trip om nooit te vergeten.. Binnenkort verschijnt op onze website (en op KWO) trouwens een gave film over deze trip.

Wat een bakkensessie! Stay tuned voor de video hier van.

Veertigers in Nederland

Bij terugkomst in Nederland was ik gretig. De grote vissen die we in Frankrijk hadden gevangen smaakten naar meer. Ik besloot daarom een gokje te wagen op een water met grote vissen. Het gevoel was goed en als je in een lekkere flow zit moet je daar van profiteren, nietwaar?

Direct bingo! Je hoeft niet persé naar Frankrijk voor grote vissen.

Na 5 voerbeurten was het de eerste nacht direct bingo. De karpers zaten duidelijk op het voer want het duurde niet lang voordat de eerste dikke vis op de mat lag. Die nacht ving ik 7 vissen tot dik 20 kilo. Het was een voorbode voor een paar prachtige korte nachtjes met veel dikke vissen. De combinatie van een flinke hoeveelheid Krill Caramel & de nieuwe Original B-1, consequent voeren en een beetje mazzel bleek een absolute winnaar!

"De combinatie van een flinke hoeveelheid Krill Caramel bleek een absolute winnaar!"

“De combinatie van een flinke hoeveelheid Krill Caramel & de nieuwe Original B-1 bleek een absolute winnaar!”

Lancering nieuwe Milky Banana

Niet veel later volgende de lancering van de vernieuwde Milky Banana. Voor Originals een nieuw hoogtepunt in een toch al fantastisch jaar! Nieuwe inzichten en feedback van jullie zorgden ervoor dat we enkele subtiele verbeteringen konden doorvoeren in ons nieuwe winteraas. Achter de schermen waren we daar natuurlijk ook wat langer mee bezig dus met groot vertrouwen lanceerden we de ‘Milky Banana 2.0’. Inmiddels zijn er honderden vissers die met het nieuwe aas aan de slag zijn gegaan en de eerste reacties zijn hartverwarmend.

De Milky Banana 2.0 heeft zich nu al ruimschoots bewezen

Vooruitblik 2019

Maar goed, genoeg over 2018. Ik kijk vooral graag vooruit want de tijd staat niet stil. Het nieuwe jaar is begonnen en door de milde winter lijken de karpers nog volop in beweging. Of het komt dat steeds meer vissers ons aas gebruiken of door de zachte winter durf ik niet te zeggen (waarschijnlijk is het een combinatie van beide), maar we krijgen steeds meer vangstmeldingen binnen via de mailbox en dat is echt hartstikke gaaf! Het geeft ook wel aan dat steeds meer vissers beseffen dat je in de winter prima karper kan vangen.

Met een milde winter als deze kan je nog prima mooie vissen vangen!

Met een milde winter als deze kan je nog prima mooie vissen vangen bewijzen veel trouwe klanten zoals Wilco!

Volgas in het voorjaar

Ondanks een fantastische wintervisserij kijk ik toch alweer uit naar het voorjaar. Ik heb me voorgenomen om instant weer veel te gaan stalken want dat blijft voor mij het mooiste wat er is. Lekker om 04.00 uur uit bed en tijdens het eerste ochtendlicht gewapend met 2 stalkerhengels op jacht gaan naar springende karpers. Ik hou ervan! Een ander goed voornemen is om dit jaar weer meer in Frankrijk te gaan vissen. Tijdens het tripje met Hofman besefte ik me weer eens hoe snel je in Frankrijk soms een hallucinant aantal grote vissen kan vangen. En dat smaakt natuurlijk naar meer. Ik droom alweer over kromme hengels en Franse veertigers, vijftigers en misschien zelfs mijn eerste zestiger..;-)

Laat het voorjaar maar snel komen!

Plannen voor Originals

Voor het zover is moeten we echter nog flink wat werk verzetten.  Zoals onze fanatieke volgers wel weten maakt Originals vanaf de start een stormachtige groei door en om dat goed te stroomlijnen zijn we inmiddels flink opgeschaald qua personele bezetting en voorraad. Met de komst van onze nieuwe Original B-1 Range (deze nieuwe boilie verschijnt trouwens medio Maart) zal het waarschijnlijk alleen nog maar drukker worden. De eerste reacties die we kregen na het beschikbaar stellen van een testbatch zijn zeer positief en ook mijn eigen verwachting van dit aas is torenhoog.

De eerste resultaten met de B-1 boilie liegen er zeker niet om.

De eerste resultaten met de B-1 boilie liegen er zeker niet om en de verwachtingen zijn hoog!

Daarnaast hebben we natuurlijk meer toffe plannen. Zo introduceren we dit voorjaar enkele nieuwe teammembers en persoonlijk ga ik dit jaar meer inzicht geven in mijn visserij en onze producten doormiddel van vlogs en films. Jaja, het gaat dan eindelijk gebeuren..:-) Spannend, maar ontzettend leuk om te doen. Kortom: we zitten niet stil en ik heb dan ook ontzettend veel zin in dit jaar! Rest mij niks dan jullie alle goeds en mooie vangsten toe te wensen. Hopelijk zijn jullie allemaal weer van de partij en wie weet spreken we elkaar snel aan de waterkant!